Al patrulea model și ultimul din gama Octavia își face apariția. Versiunea Scout are ca noutăți principale cuplajul Haldex 5 și trei motoare care consumă cu 20% mai puțin. Debutul va avea loc la Geneva.
Al patrulea model și ultimul din gama Octavia își face apariția. Versiunea Scout are ca noutăți principale cuplajul Haldex 5 și trei motoare care consumă cu 20% mai puțin. Debutul va avea loc la Geneva.
Škoda continuă ofensiva în clasa compactă. În luna martie este programată lansarea noii generații Octavia Scout, dezvăluită astăzi în premieră. Versiunea de aventură încheie ciclul lansărilor din familia Octavia, a celui mai bine vândut model al mărcii cehe.
Al patrulea și ultimul exponent din gama Octavia va fi revelat cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, urmând ca după cel mult două luni să ajungă la dealerii europeni.
Noul model va fi oferit cu trei versiuni de motorizare. Două dintre acestea sunt propulsoare turbodiesel de 2.0 litri, cu injecție directă de combustibil, cuplate la transmisii cu 6 trepte de viteză. Unitățile TDI dezvoltă 150 și 184 de cai putere, ultima fiind întâlnită și pe varianta sport Octavia RS.
Va fi disponibil și un motor turbo pe benzină TSI de 180 cai putere.
Motoarele sunt mai puternice și deopotrivă mai economice decât la precedenta generație. Consumul acestora a fost redus cu 20%.
La fel ca și în trecut, exteriorul este individualizat cu ajutorul protecțiilor din plastic și metal prezente la nivelul spoilerului, pragurilor exterioare și aripilor. Caroseria primește nuanțe noi, iar trenul de rulare este echipat standard cu jante de 17 inci. Robustă și puternică, partea frontală dispune de prize de ventilație lărgite, iar proiectoarele de ceață sunt încadrate de bosaje cu design pronunțat.
Interiorul este echipat cu inserturi de culoare închisă, piele fină și volan personalizat cu prenumele versiunii. Titulatura Scout apare nu doar pe volan ci și pe schimbătorul de viteze.
Un plus pentru noua generație este creșterea potențialului mașinii pe durata deplasărilor în teren accidentat. Garda la sol a fost ridicată cu 33 de milimetri comparativ cu modelul comun Octavia, în timp ce forța de tracțiune este acum de două tone, mai mare cu 25%. De asemenea, capacitatea de tractare crește odată cu aceasta. Tehnologia tracțiunii integrale a fost perfectată, ultima generație de cuplaje Haldex asigurând un plusul de performanță și mobilitate dorit.
Pentru a-i spori abilitățile de vehicul 4×4, Skoda a mărit unghiul de atac È™i de trecere astfel încât noua Octavia Scout să poată aborda trasee mai dificile.